دعــــــوة مفـــــتوحة.... إلى المسخرة

أعزائى البشر...
أصدقائى البنى آدمين...
استنتجت من خبرتى الطويلة (20 سنة) وصولاتى وجولاتى فى الحياة إن الحياة مش حلوة..
الحياة وحشة..
وحشة قوى..
الحياة بنت جزمة..
ينقصها الأمان..
ينقصها الحنان..
ينقصها الحياة ، والموت أحياناً..
ينقصها المسخرة..
لذلك فإنى اناشدكم أعزائى عشاق المسخرة أن تنضموا إلى رابطة الإله بسبس (بــــس سابقاً)...
إله قلة الأدب...
والمسخرة...
فدعونا نتمسخر كيفما نشاء ، وقتما نشاء ، وأينما نشاء...
ســـــامـــح هــــاشــــم DoN VooDoo

السبت، 26 يوليو 2008

هاتـــــى بوســــــة


مرة واحد راح يوصل خطيبته لبيت اهلها..


المهم اول ما وصلوا راح عمك ده راكن على الحيطة ادام باب العمارة وقال لها :
- عايز بوسة كبييييييييييييييرة وانا امشى ..
البنت قالت له : لا عيب ، بابا يزعل!!
خطيبها قالها : ليه؟؟ هو ابوكى شايفنا دلوقتى؟
قالت له بدلع : لا.. بس فيه جيران ممكن يشوفونا ويقولوا لبابا...
قال لها : مهو أنا مش ماشى غير لما اخد البوسة بتاعتى..

المهم فضلوا على كده نص ساعة..

هو ساند على الحيطة مش عايز يعديها ، وهى تقلانة عليه مش عايزة تديله البوسة...
شوية كده وبنت صغيرة نزلت من العمارة ، طلعت أخت خطيبة الواد الصغيرة!!!!
فتحت باب العمارة وقالت للولد:
- ازيك يا عمو... بابا بيسلم عليك وبيقولك لو هى مش راضية تبوسك انا ابوسك..
ولو أنا مش عجباك ، ممكن اختى التانية تبوسك...
ولو مش عاجبك اختى التانية ممكن ماما تبوسك....
ولو مش عجباك ماما ممكن بابا نفسه ينزل يبوسك.....
بس عشان خاطرى شيل كتفك من على جهاز الانتركم علشان العمارة كلها سمعتك يابن المفضوحة!!!!!


هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

طيب ممكن انا ابوس؟